איך להעלות תוכן לאתר בצורה אופטימלית

בשעה טובה! האתר שלך עלה לאוויר.

בדרך כלל בשלב זה, האתר מגיב מהר, מקבל ציונים טובים במדדים ונראה נפלא. נרצה לשמור על האופטימיזציות שנעשו ולכן חשוב להקפיד על כמה כללים בעת העלאת תוכן חדש לאתר.

תוכן טקסטואלי

כאשר אנחנו מוסיפים תוכן טקסטואלי לאתר, מומלץ כמה שפחות לעשות העתק/הדבק מוורד. וורד מוסיף לתוכן שלו המון תגיות מסביב כדי לשלוט על המראה. גודל פונטים, משקלים, צבעים, עימוד וכו'. בדרך כלל בוורד יהיו הרבה יותר תגיות מאשר מה שנצרך לדפדפן להציג את הטקסט כמו שצריך. ולכן ההמלצה היא להעתיק את התוכן ללא העיצוב. או לחילופין, לבצע העתק/הדבק, לנקות עיצוב, ואז לעצב דרך עורך התוכן של וורדפרס.

בנוסף, עבור קידום נכון יש להקפיד על כותרת ראשית משמעותית עם תגית H1 וכותרות משנה עם תגית H2.  חשוב להקפיד להכניס כותרות משנה.

 

תמונות

תמונות כבדות יכולות להשפיע מאד לרעה על הביצועים של האתר ולכן כדאי שיעברו אופטימיזציה לפני שמעלים אותם לאתר. אופטימיזציה של תמונה פירושה היא הורדת המשקל של התמונה למינימום מבלי לפגוע באיכות של התמונה. ככל שהמשקל של התמונה קטן יותר, היא תוצג מהר יותר בדפדפן ותתפוס פחות מקום על שטח האחסון. אם נבצע אופטומיזציה לכל התמונות באתר, נראה באופן ברור שיפור בביצועים של האתר מה שיגרום גם לשיפור של הSEO.

יש לשים לב לתמונות באתר המיועד למסך מלא ולתמונות המיועדות לתצוגה במובייל.

 

שלבים לאופטימיזציה של תמונה:

  • שינוי גודל התמונה – תמונות מקצועיות יכולות להגיע לרוחב של 5000 פיקסלים. אין מסכים שיכולים להראות תמונה ברוחב כזה. הרזולוציה בדרך כלל היא לכל היותר 1920 פיקסלים. ובדרך כלל המקום לתמונה הוא עד 1366 פיקסלים. אם מעלים תמונה שאמורה לכסות את כל רוחב העמוד, יש לשנות את הרוחב של התמונה לכל היותר ל1920 פיקסלים. תמונה שנמצאת בתוך התוכן, לא כדאי שתהיה רחבה יותר מ1000 פיקסלים.
  • הורדת איכות של התמונה – אחרי שינוי הרוחב של תמונה, נוריד את האיכות שלה. לא להבהל, הורדת האיכות לא תפגע בנראות של התמונה. אלא רק תשנה את כמות המידע שנשמר לתמונה. בכל תוכנת עריכה של תמונות ניתן לשנות איכות. מומלץ לשנות ל50% לפחות.
תמונה מקורית
תמונה מקורית. 1.5 מגה
תמונה אחרי הורדת איכות של 50%
אותה התמונה אחרי הורדת האיכות ב50%. 166K
  • סוג הקובץ – תמונות באות בדרך כלל באחד הפורמטים הבאים: JPEG,PNG,GIF. פורמט JPEG נועד לתמונות עם הרבה צבעים. פורמט PNG נועד לתמונות פשוטות יותר ומאפשר גם רקעים שקופים וGIF מיועד לאנימציות פשוטות. קבצי JPEG מכילים את המידע בצורה מכווצת ולכן בדרך כלל ישקלו פחות מקבצי PNG שמכילים את כל המידע ללא כיווץ.
    פורמט חדש שגוגל פיתחו לאחרונה נקרא WEBP. הפורמט מיועד לתצוגה של תמונות בדפדפן והוא, נכון לכתיבת שורות אלו, הפורמט היעיל ביותר ונותן את המשקל הנמוך ביותר לתמונה ללא איבוד מידע.

 

ניתן לבצע את כל האופטימיזציות הנ"ל עם תוכנות לעריכת תמונות. ואפשר לעבוד עם אתרים ברשת שמבצעים אופטימיזציה לתמונות:

  • Squoosh – כלי אונליין המאפשר לכווץ ולהמיר תמונות.
  • Online-Convert – כלי המאפשר להמיר תמונות.
  • TinyPng – כלי לכיווץ קבצי png וjpg

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Drupal cron

תהליכים אוטומטיים באתר הם הכרחיים לניקוי ועדכון שוטף של בסיס הנתונים. בדרופל אנחנו מגדירים את הcron ויכולים לשלוט בזמני הריצה שלו. לפעמים ריצת הcron נתקעת

קרא עוד »
דילוג לתוכן